- ${title}
| Organ właściwy do realizacji usługi |
Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej |
|
| Kogo dotyczy |
Z usługi mogą korzystać gminy. |
|
| Podstawy prawne |
|
|
| Wymagane dokumenty |
|
|
| Czas realizacji |
Do 15 października bieżącego roku w przypadku wniosku szacunkowego i 31 maja następnego roku w przypadku korekty wniosku. |
|
| Opłaty |
Nie dotyczy. |
|
| Tryb odwoławczy |
Odwołanie do Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej za pośrednictwem Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 14 dni. |
|
| Rezultat realizacji usługi |
Wypłata rekompensaty utraconych dochodów gmin. |
|
| Etapy realizacji usługi |
1. Złożenie przez gminę szacunkowego wniosku o przekazanie kwoty rekompensującej utracone dochody z tytułu zwolnień określonych w ustawie o rehabilitacji zawodowej l społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w terminie do dnia 31 lipca za rok bieżący. 2. Sprawdzenie przez PFRON wniosku pod względem rachunkowym i formalnym w terminie do dnia 10 września. 2a. W przypadku stwierdzenia we wniosku braków lub błędów rachunkowych, wezwanie przez PFRON gminy do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. 2b. Nieusunięcie braków lub błędów skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia. 3. Wypłata I transzy rekompensaty w terminie do dnia 15 października roku podatkowego. 4. Złożenie przez gminę korekty wniosku o przekazanie kwoty rekompensującej utracone dochody z tytułu zwolnień określonych w ustawie o rehabilitacji zawodowej l społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w terminie do dnia 25 marca za rok poprzedni. 5. Sprawdzenie przez PFRON wniosku pod względem rachunkowym i formalnym w terminie do dnia 15 kwietnia. 5a. W przypadku stwierdzenia we wniosku braków lub błędów rachunkowych, wezwanie przez PFRON gminy do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. 5b. Nieusunięcie braków lub błędów skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia. 6. Wypłata II transzy rekompensaty w terminie do dnia 31 maja następnego roku. |
|
| Poziom dostępności usługi | Interakcja dwukierunkowa | |
| Poziom uwierzytelniania |
|
|
| Usługa wymaga zalogowania |
TAK |
|
| Słowa kluczowe |
|